Ken Segall, Apple’ın “i” harfini kullanmayı bırakması gerektiğini düşünüyor
Ken Segall, neredeyse tüm Apple (AAPL) ürünlerinin markalaşmasında belirleyici olan “i” ön ekinin arkasındaki isim. Bu ön ek, Steve Jobs döneminden bu yana şirketin marka stratejisinin bir parçası oldu. Segall kısa bir süre önce Apple’ın, şirketin süregelen yeniliklerini ve gelişen ürün dinamiklerini daha iyi temsil eden bir yeniden markalaşmaya gitmesinin tam zamanı olduğunu ifade etti.
Apple ürünlerinin “i” ön ekinin arkasındaki isim Ken Segall, artık bu ön ekin kaldırılması gerektiğini düşünüyor
Steve Jobs, zamanında Ken Segall’ı NeXT üzerinde çalışması için Apple’ın reklam ajansının kreatif direktörü olarak atadı ve o zamandan beri şirkete hizmet ediyor. Ken, Crazy Ones reklamı ve Think Different reklamı da dahil olmak üzere birçok ünlü Apple kampanyasının arkasındaki isim. Apple’ın markalaşmasındaki en büyük etkisi, ürünler için bulduğu “i” ön eki olsa gerek.
“i” ön eki, iMac’in ilk kez tanıtıldığı 1998 yılına kadar uzanıyor. Markalama stratejisi; ön ekin bireyi, interneti, bilgiyi ve ilhamı nasıl temsil ettiğini gösteriyordu ve tüm bunlar şirketin neyle ilgili olduğunu ifade ediyordu. Markalama tekniği büyük bir başarı elde etti ve iPod, iPad ve iPhone gibi sonraki tüm Apple ürünlerinin “i” ile gelme modası belirlendi.
“i” harfinin gitmesi gerekiyor. Artık anlamsız.
KEN SEGALL
Dikkat edersek Apple, 2007’den bu yana ilk olarak Apple TV ile yavaş yavaş yeniden markalaşmaya geçiş yapıyor. Bununla birlikte farklı bir marka adı için bilinçli seçim ilk olarak Apple Watch ve şimdi de Apple Vision Pro ile oldu. Her şeye rağmen şirket kendisini pazarda o kadar güçlü bir şekilde konumlandırdı ki marka bilinirliği ve sadakati sayesinde birçok Apple kullanıcısı, MacBook’ta olduğu gibi ön ek olmasa bile ürünleri satın alıyor.
Teknoloji sektöründeki gelişmeler ve şirketteki evrim göz önüne alındığında, Segall’ın yeniden markalaşma konusundaki duruşu mantıklı görünüyor. Bununla birlikte birçok kullanıcı, farklı forumlarda endişelerini paylaştı ve yeniden markalaşmanın X’e benzer bir yeniden markalaşma stratejisini takip etmemesini umduklarını ifade etti.
Bu haber ilk olarak Techolay sitesinde yayımlanmıştır.